Nie masz jeszcze konta?

Zarejestruj się

Strona główna Zmieniam się »  Dbam o siebie »  Skóra w ciąży

Skóra w ciąży

Hormony, dzięki którym w Twoim łonie bezpiecznie może rozwijać się mały człowiek mogą być szkodliwe dla urody. Jak pomóc skórze przetrwać okres tego szaleństwa hormonów? Przedstawiamy Ci 9 nawyków, dzięki, którym Twoje ciało nie ucierpi w czasie ciąży. Bez obaw - zabiegi pielęgnacyjne nie zabiorą Ci wiele czasu, a część z nich wykonasz w czasie codziennej kąpieli.

  • Nawilżaj. Dwa razy dziennie używaj dobrego kremu nawilżającego. Dzięki temu unikniesz przesuszenia skóry, które jest bardzo często spotykaną "dolegliwością" w ciąży. To zła wiadomość dla Pań, które mają na co dzień suchą cerę, świetna - dla właścicielek cery tłustej.

  • Filtruj. Zadbaj o to, aby Twój krem do twarzy zawierał dobry filtr przeciwsłoneczny. Smaruj twarz przed każdym wyjściem na słońce - aby nie dopuścić do powstania tzw. ostudy ciążowej. Czyli nieregularnych brązowych przebarwień powstałych na skutek nadmiernej produkcji melaniny. Jeśli ostuda się pojawi - nie panikuj. Najczęściej zmiany ustępują po ciąży. Pamiętaj, że ostudę może powodować nie tylko naturalne promieniowanie słoneczne, ale także wizyta w solarium.

  • Chroń. Postaraj się chronić skórę przed silnym wiatrem, słońcem, mrozem.

  • Hartuj. Aby skóra piersi pozostała jędrna i napięta hartuj ją pod prysznicem. Na przemian potraktuj je chłodnym ( ale nie lodowatym) i ciepłym (ale nie gorącym) strumieniem wody.

  • Masuj. Dzięki codziennemu masażowi sizalową rękawicą unikniesz rozstępów i cellulitu. Każdego dnia pod prysznicem masuj delikatnie ciało - zwłaszcza pupę, brzuch i uda. W tych miejscach najczęściej bowiem występują zmiany skórne. Po kąpieli nasmaruj całe ciało balsamem lub oliwką - zachowasz jędrność skóry. Wcierając preparat możesz skórę lekko szczypać, aby pobudzić krążenie krwi lub użyć specjalnych rękawic czy rollerów.

  • Ścieraj. Dwa razy w tygodniu pod prysznicem zrób peeling całego ciała. Usuniesz martwy naskórek dzięki czemu składniki balsamów i oliwek nawilżających łatwiej wnikną w skórę.

  • Relaksuj. Skorzystaj z relaksujących zabiegów w gabinecie kosmetycznym. Masaże podczas, których kosmetyczka użyje rozluźniających, odstresowujących olejków aromatycznych wpłyną doskonale na stan skóry i umysłu.

  • Zmywaj. Pamiętaj, aby zawsze przed odpoczynkiem nocnym zmyć makijaż. Pozostawienie go na noc może obciążyć i podrażnić wrażliwą w ciąży cerę. Nie rób jej tego!

  • Ruszaj się. Regularne lekkie ćwiczenia, basen, czy choćby dłuższe spacery poprawią nie tylko twoją kondycję, ale pomogą utrzymać skórę w dobrym stanie - jędrną i bez śladu cellulitu.

Dodaj komantarz

Z brzuszkiem trudniej sprostać wyzwaniom. Dowiedz się czym jest nasza kampania i jak ją poprzeć

Załóż konto i korzystaj z wyjątkowych przywilejów i korzyści dla przyszłych mam